
Podmínky, rozhodování
Základním příkazem je if po kterém následuje kód, který je proveden v případě že podmínka uvedená za if je pravdivá. Dále může nepovinně následovat příkaz else po kterém následuje kód, který je proveden v případě že podmínka za if pravdivá není. Konstrukce else if umožňuje řetězit příkazy za sebou.
if (myvar === 0) {
// podmínka je pravdivá
}
if (myvar === 0) {
// podmínka je pravdivá
} else {
// podmínka není pravdivá
}
if (myvar === 0) {
// podmínka je pravdivá
} else if (myvar === 1) {
// první podmínka je nepravdivá, druhá pravdivá
} else if (myvar === 2) {
// první a druhá podmínka je nepravdivá, třetí pravdivá
} else {
// všechny podmínky jsou nepravdivé
}
Pokud je v bloku uvedeno dva a více příkazů, je nutno použít pro vyznačení bloku složené závorky. Ty nejsou nutné v případě, pokud se v bloku nachází pouze jeden příkaz, viz příklad níže:
if (x < 0) return -x;
Další možností pro rozhodování je příkaz switch. Níže je příklad, kdy hodnota v proměnné fruit určí, která část case bude provedena:
switch (fruit) {
case 'banana':
// ...
break;
case 'apple':
// ...
break;
default: // kód bude proveden pro ostatní případy
// ...
}
Operancem za příkazem case může být jakýkoliv výraz, který je pak finálně porovnán pomocí operátoru === s parametrem za příkazem switch.