Cvičebnice jazyka R |
Algoritmizace a programování |
Analýza dat v R |
Rozšířené základy R |
Databázové systémy v biomedicíně |
Teoretické základy informatiky |
Výpočetní matematické systémy |
Výstupy z výukové jednotky |
Nevýhody R |
Rozšířené ovládání R |
R jako programovací jazyk |
Nápověda |
Literatura |
Příklady k procvičení |
Datové struktury |
Výstupy z výukové jednotky |
Vektory |
Úprava a transformace dat v R |
Seřazení |
Práce s numerickým vektorem |
Práce s vektorem znakových řetězců |
Práce s logickým vektorem |
Matice a pole |
Seznam (list) |
Datová tabulka |
Příklady k procvičení |
Výstupy z výukové jednotky |
Načítání a ukládání dat |
Přidávání, odstraňování a transformace a rekódování proměnných |
Reorganizace datových tabulek |
Spojování datových tabulek |
Agregace |
Sumarizace |
Příklady k procvičení |
Grafické výstupy R |
Základní balíky pro analýzu dat v R |
Výstupy z výukové jednotky |
Tradiční grafika |
Grid grafika |
Trellis grafy |
Ukládání grafů |
Příklady k procvičení |
Základy optimální práce v R |
Příklad komplexní analýzy dat |
Část 1: Výnos v Čechách a na Moravě |
Část 2: Skupiny plodin na základě nutričních hodnot |
Část 3: Skupiny krajů a plodin na základě výnosů |
Zobrazení výsledků - heatmapa |
Úvod do Bioconductor |
Propojení C a R |
Výstupy z výukové jednotky |
Odkazování na C funkci v R |
Datové struktury v C |
C++ funkce v R |
Další materiály k propojení R a C |
Příklady k procvičení |
Tvorba R balíku |
Výstupy z výukové jednotky
Po prostudovaní výukove jednotky student:
- umí různými způsoby propojit jazyky C nebo C++ a R
- zná datové typy pro propojení C a R a umí s nimi pracovat (vytvářet objekty, převádět vektory na skláře a opačně, přistupovat k prvkům)
- umí zhodnotit efektivitu odlišných implementací
- zná daší zdroje pro studium propojeni C/C++ a R